Leveranstid

Leveranstiden meddelas i varje enskilt fall och avser, om inget annat anges, tiden för leverans på plats.

Frakt och fraktkostnader

Kostnad för frakt tillkommer på alla beställningar enligt prislista eller avtal. För leveranser utanför Stockholm beräknas kostnaden på vikt, volym eller längd samt leveransort. Leverans sker med fraktbolag till er. Önskas annat/eget transportsätt än ovan nämnda, uppge transportbolag och ert kundnummer hos dessa. Vid export av varor gäller särskilda villkor. Kontakta oss för mer information och ev. prisförslag på frakten.

Restorder

Vi förbehåller oss rätten att restnotera eller annullera beställningar på varor som är slut i lager. Givetvis skickas 
restorder utan frakt och expeditionsavgift.

Transportskador

Kontrollera alltid godset med chauffören så kolliantalet stämmer och att det inte är synliga skador på godset. Upptäcker du en skada anmäl det direkt till chauffören, som skall notera det på fraktsedeln innan du skriver på. Tag sedan kontakt med oss på Underbara Tak och transportbolaget så vi kan lösa det på ett smidigt sätt. Skadat gods ska anmälas till transportbolaget inom 7 dagar.

Returer

Varan skall återlämnas oskadad i originalförpackningen till oss inom 8 dagar, detta görs med ett avdrag på 25-30% av det fakturerade värdet beroende vilken produkt det gäller. Kunden betalar returfrakten. Vi löser inte ut försändelser belagda med lösen eller mottagarfrakt. Returrätten gäller ej för mått och specialbeställda varor. 

Outlösta paket och varor

Outlösta paket och varor debiteras frakter och hantering.

Reklamationer

Eventuell reklamation ska alltid anmälas per mail eller telefon till oss på Underbara Tak. Efter godkänd reklamation erhåller du returfraktsedlar och en retursedel som skall biläggas godset tillbaka.          Reklamerade varor skall skickas tillbaka i oanvänt skick.